Logo gouwekoerier.nl


Wij willen laten zien aan iedereen: Dit is onze mooie, eigenwijze stad en daar zijn we trots op! Links Daniël Othman, rechts Jan Verheul voor de #, het symbool van Alphen linkt.
Wij willen laten zien aan iedereen: Dit is onze mooie, eigenwijze stad en daar zijn we trots op! Links Daniël Othman, rechts Jan Verheul voor de #, het symbool van Alphen linkt. (Foto: Karin Wagter)

Alphen Linkt: Alphen weer positief op de kaart zetten

"Wij staan aan de vooravond van een prachtige campagne," begon Daniël Othman donderdagochtend 5 oktober enthousiast zijn presentatie. Samen met campagnemaker Jan Verheul van bureau VRHL Content en Creatie en een groep belanghebbenden heeft hij zich de afgelopen maanden bezig gehouden met het bedenken van dé manier om Alphen aan den Rijn weer positief op de kaart te zetten. Om inwoners zich ervan bewust te maken van hoe aantrekkelijk Alphen is, hoeveel er te doen is en hoe fijn het is om er te wonen.

Alphen aan den Rijn - "Wij willen met deze startcampagne een mooie, nieuwe huisstijl introduceren naast die van de gemeente. Hiermee wordt vooral de mooie, aantrekkelijke en leuke kant van Alphen naar buiten gebracht. Ontdek en beleef Alphen!

Verheul legt uit: "Waar denk je aan bij Alphen? Alphen heeft een paar flinke tikken gehad waar de stad nog steeds mee wordt geassocieerd, maar het blijkt dat de meeste inwoners nog steeds trots zijn op de stad. En dat willen we onderstrepen. Wij Alphenaren doen veel samen; we sporten, winkelen, feesten en zijn op het water te vinden. De stad ligt heel strategisch; binnen 30 minuten ben je in vrijwel alle grote steden, en midden het groene hart. Je zou kunnen zeggen dat Alphen verbindt."


Alphen verbindt...! En zo kwamen de makers bij het # symbool, wat staat voor bewustwording en vooral verbinden, linken. Dat idee werd verder uitgewerkt. Want aan de acht poten van dit open symbool, zou je de acht omringende dorpen die bij Alphen horen, kunnen linken. De makers vonden dat de kleuren ook met Alphen te maken moesten hebben. Het werd een grote, blauwe A met daarachter een groene #. Blauw van het water, groen van het groene hart.

Trots

"Wij willen laten zien aan iedereen: dit is onze mooie, eigenwijze stad en we zijn er trots op," besluit Verheul. "De website is in de lucht waarop nu al veel te zien is. Dat wordt de komende tijd alleen maar meer. Bovendien is de website ook gelinkt aan AllesInAlphen.nl, het communicatie platform van de gemeente Alphen aan den Rijn. Want alles wat we doen, doen we met elkaar in Alphen!"

Wethouder Gerard van As is tevreden over de lancering." Iedereen ervaart zijn eigen Alphen en beleeft het op zijn eigen manier. Dit is het fundament. Vanaf nu bouwen we stap voor stap verder aan dit fundament van de stad."

Samenwerking

Daniël Othman is marketeer bij Alphen Marketing en nauw betrokken bij deze campagne. "Het mooie van deze campagne is dat heel veel verschillende partijen uit uiteenlopende Alphense bedrijven in samenwerking met de Economic Development Board Alphen (EDBA) hieraan hebben meegewerkt. Alphen Marketing is direct verbonden aan het EDBA."

Hardloopwedstrijd

"Vergelijk het maar weer eens met een hardloopwedstrijd. We zijn er nog niet, het is geen sprintje, maar een marathon. Wij staan nu wel met keihard trainen en met een heleboel leuke mensen aan de start van een geweldige marathon."

"Het gaat ons er niet om wie er wint, maar dat we er met z'n allen, alle inwoners van de gemeente Alphen aan den Rijn inclusief alle omringende dorpen, er aan meedoen. Want Alphen aan den Rijn is leuk maar we moeten het met z'n allen maken. En dit is het nieuwe begin."

Zie: www.alphenlinkt.nl

reageer als eerste
Meer berichten